niedziela, 19 sierpnia 2018

Polecajki #15: Muzyka dla dzieci


Witajcie,
w dzisiejszym wpisie chciałbym poruszyć temat nieco lżejszy, choć jednocześnie bardzo istotny. Jako, że "miłościwie nam panujący" uczynili niedzielę jeszcze bardziej rodzinną niż dawniej (co swoją drogą coraz mniej mi się podoba), postanowiłem stworzyć małą podpowiedź, jak wypełnić ten (ale i inne dni tygodnia) muzyką, którą pokochają Wasze dzieci. Sam nie mam żadnej pociechy, jednak już niedługo na świecie pojawi się moja siostrzenica, więc warto przyjrzeć się wspomnianemu tematowi dokładniej, aby być odpowiednio przygotowanym.

Mam nadzieję, że ten wpis okaże się pomocny także dla wielu mam, które bardzo aktywnie działają w blogosferze.

Muzyka dla dzieci
W dobie internetu nie trudno o znalezienie jakichkolwiek interesujących treści przeznaczonych dla najmłodszych choćby w serwisie YouTube. Warto jednak postawić pytanie, po co zadowalać się czymkolwiek, kiedy w sieci znajdziemy świetne kanały z piosenkami i animacjami, które pochłoną uwagę Waszych latorośli?

1. Centrum Uśmiechu - Gruszka
Pamiętam jak kilka lat temu jadąc tramwajem, ja i moja dziewczyna dostrzegliśmy rodzica puszczającego tę piosenkę swojej pociesze. Możecie mi wierzyć lub nie, ale bardzo mały człowiek wpatrywał się w ekran elektronicznego sprzętu niczym w wahadełko hipnotyzera. W sumie nie dziwię się temu, bo piosenka o gruszce dysponuje barwną animacją. Dodatkowo utwór zwraca uwagę na zagadnienie odmienności, za co otrzymuje kolejne punkty.



2. Kanał Śpiewające Brzdące
Moim osobistym faworytem w kwestii kompozycji dla dzieci jest kanał Śpiewające Brzdące. Odnajdziemy tam sporo piosenek o zwierzakach, ale nie tylko. Moją uwagę przykuła w szczególności warstwa muzyczna prezentowanych filmików, która jak na propozycje dla najmłodszych stoi na bardzo wysokim poziomie (posłuchajcie np. trąbki w poniższym wideo - genialna).


3.Klasyki
Istnieją, również w świecie dźwięków dla dzieci, piosenki które się nie starzeją. Dumnie nazwałem je klasykami. Stary niedźwiedź mocno śpi, Kółko graniaste czy Kolorowe kredki - tych utworów nie sposób zapomnieć.




4. Angielski
Niestety (a może na szczęście), obecny kształt świata niejako zmusza nas do posługiwania się językami obcymi. Warto zatem już od najmłodszych lat oswajać dziecko z brzmieniem np. angielszczyzny. Pamiętajmy, że umysły młodych ludzi wchłoną nowe informacje jak gąbka.


5. Na deser piosenka o Cukierkach
Lekko swingująca propozycja. Być może nieco niebezpieczna w czasach, gdy problemy z nadwagą stają się zmorą zachodnich społeczeństw. Pamiętajmy jednak, że przez pierwsze lata życia człowieka to rodzice decydują, co serwują swoim pociechom. Poza tym, druga część utworu przytomnie kieruje naszą uwagę w stronę owoców i warzyw.


Przedstawione powyżej piosenki to oczywiście wierzchołek góry lodowej. Wszystkich rodziców zachęcam do rozpoczęcia własnych poszukiwań idealnej piosenki dla Waszych skarbów. Mam jednak nadzieję, że choć w części mój wpis okazał się pomocny.


Ostatni post na blogu:&nbs640p;Topowe piątki #11: Totentanz

Poprzedni wpis z cyklu Polecajki: #14: Playlista Wakacje


Dziękując za uwagę, zapraszam do odwiedzenia mnie na Facebooku. Wystarczy kliknąć w poniższą grafikę. Będę zaszczycony, jeśli staniecie się fanami Galaktyki Muzyki. Pozdrawiam i życzę udanego tygodnia! :)

Brak komentarzy: