sobota, 30 czerwca 2018

Złota siódemka czerwca - najciekawsze piosenki ostatniego miesiąca

Czerwiec minął mi niemal z prędkością światła. 30 dni słoneczno-deszczowego miesiąca przyniosło nam sporo nowej muzyki. Specjalnie dla Was po raz kolejny przygotowałem zestawienie, w którym zamieściłem 7 najciekawszych utworów szóstego miesiąca 2018 roku.

7. Dawid Podsiadło - Małomiasteczkowy
Solowy powrót Dawida Podsiadło potwierdził słowa artysty, że jego kolejna płyta będzie nieco bardziej taneczna. W Małomiasteczkowym podoba mi się przede wszystkim tekst. Sam wychowałem się w małej wsi, więc według stereotypowego myślenia, nie powinienem się tym chwalić. Sokolec mimo swojej "małowiejskości" jest jednak dla mnie wyjątkowym i pięknym miejscem.


 
6. Paul McCartney - Come On To Me 
Stary wyjadacz, 76-letni ex-Beatless - Paul McCartney - zawstydził w tym miesiącu młodzieniaszków doskonałym rockowym utworem. Come On To Me pokazuje, że dysponujący tytułem sira legendarny muzyk nie zatracił zmysłu do tworzenia niesłychanie dobrych, gitarowych melodii.



5. Mike Shinoda - Ghosts
Znany z Linkin Park Mike Shinoda w czerwcu wydał swoją pierwszą solową płytę, pt. Post Traumatic. Piosenka Ghosts to dla mnie jedna z jej najjaśniejszych stron. Dzięki wpadającemu w ucho rytmowi łatwo stać się fanem tej kompozycji. Miejsce w najlepszej piątce czerwca, w pełni zasłużone.



Przeczytaj: Recenzja: Mike Shinoda "Post Traumatic"

4. Sheppard - Call Me Up
Sheppard wypracowali sobie bardzo unikatowe brzmienie, które uwielbiam. Chwytliwość ich piosenek przypomina mi nieco fenomen Michaela Jacksona. Oczywiście muzyka obu muzycznych podmiotów znacząco różni się od siebie, jednak w obu przypadkach jest ona wyjątkowa i łatwa do rozpoznania.



Przeczytaj: Recenzja: Sheppard "Watching The Sky" 


3. Lady Pank, Maciej Maleńczuk - Tańcz głupia tańcz 
Podium czerwca otwiera piosenka, która jest starsza ode mnie. Zapytacie, jak to możliwe? Otóż, Lady Pank po 35 latach od premiery swojej pierwszej płyty postanowiło nagrać ją na nowo. Dostaliśmy zatem szansę usłyszenia wielkich przebojów zespołu obróconych o przynajmniej 90 stopni. Stało się tak, bowiem na krążku LP1 pojawia się cała plejada polskich artystów. Według mnie najciekawiej swoje zadanie wykonał Maciej Maleńczuk, którego wersja hitu Tańcz głupia tańcz jest fenomenalnym zagraniem.



2. Kasia Kowalska - Przebaczenia Akt
Złota siódemka zakończonego wczoraj miesiąca jest rekordowa pod względem obecności polskich muzyków, wokalistek i wokalistów. Najwyżej z wspomnianego grona uplasowała się Kasia Kowalska. Powracająca z premierowym materiałem piosenkarka jest kolejną muzyczną gwiazdą, która sięgnęła do źródła o nazwie muzyka folkowa/muzyka country. Niedawno z tego samego dobrodziejstwa skorzystali Justin Timberlake czy Kylie Minogue. Przebaczenia Akt to kompozycja, której nie powstydziłyby się wielkie nazwiska spoza naszego rodzimego podwórka.

 
1. Maty Noyes - Spiraling Down
Na szczycie Złotej siódemki czerwca znalazło się miejsce dla jednej z najbardziej niedocenionych popowych wokalistek naszych czasów. Maty Noyes jest jeszcze młodziutka, więc być może wszystko przed nią. Nie mogę jednak pojąć tego, że w radiu i internecie promowane są bardzo kiepskie kawałki, a tak interesujące propozycje przepadają bez zwrócenia na nie uwagi. Szkoda. Mam jednak wrażenie, że w końcu Maty pojawi się na samej górze w bardziej prestiżowych notowaniach niż moja skromna Złota siódemka.







 

8 komentarzy:

WP pisze...

Dawid Podsiadło- rewelacyjna jest na nową piosenka ! Lekka i rytmiczna w sam raz na lato

Daria Nawrocka pisze...

Małomiasteczkowy - super ��

Karola pisze...

Dawid zawsze jest świetny! <3

MangoMania pisze...

Dawida przyjemnie się słucha:)

Kita pisze...

Maty Noyes - Spiraling Down - po stokroć tak!!

LubięCzytaćRano pisze...

Małomiasteczkowego słucham cały czas, szczególnie gdy wybieram dłuższe trasy samochodowe. Natomiast Spiraling Down to moja miłość <3

Galaktyka Muzyki pisze...

Super, że oprócz Dawida poda Wam się także piosenka Maty Noyes. Polecam wszystkim sięgnięcie po inne utwory tej młodej artystki. Dziękuję za komentarze i pozdrawiam! :)

Patryk Wita pisze...

Dawid Podsiadło zrobił dobrą robotę. Płyta świetna.