środa, 30 maja 2018

Złota siódemka maja! - najlepsze piosenki wydane w tym miesiącu

Witajcie,
jeden z moich ulubionych miesięcy dobiega właśnie końca. Maj oprócz tego, że przyniósł mi oficjalną zmianę cyferki mojego wieku, był również okazją do obchodzenia pierwszej rocznicy działalności Dźwięków Wnęki. Z tego miejsca jeszcze raz chciałbym podziękować wszystkim, którzy przez ostatnie 12 miesięcy uraczyli mnie miłym słowem, pozytywnym komentarzem czy polubieniem wpisu. Dzięki Wam nadal chce mi się bawić w blogowaie. ;)

A teraz przejdźmy do sedna dzisiejszego posta. Poniżej pragnę przedstawić 7 najciekawszych utworów, składających się na Złotą siódemkę maja. Wybór jak zwykle subiektywny, aczkolwiek nie mam wątpliwości, że trafny! ;)

7. Dan & Shay - All To Myself

Przyznam się, że pierwszy raz natrafiłem na kompozycję duetu Dan & Shay. Dwaj muzycy, których twórczość zazwyczaj oscyluje w okolicach country tym razem postanowili udać się ze swoją propozycją w kierunku popu. Mam wrażenie, że wyszło im to na dobre. All To Myself z powodzeniem mogłoby zawojować rozgłośnie radiowe.



6. Tove Styrke - Sway 

Szwedzka muzyka ma się dobrze. Udowadnia to choćby kilka kawałków z najnowszej płyty Tove Styrke.
Przyjemne dla ucha komercyjne granie, które ma w sobie jednak sporo oryginalności.
  


 Recenzję albumu Sway przeczytacie tutaj.

5. La Voyageur - Lose Control

La Voyageur to zupełnie nowy projekt prosto z Nowego Jorku. Interesujący minimalizm - takie określenie najlepiej wydaje się oddawać charakter pierwszego singla z wydanej w maju płyty Finally. Pomimo dość spokojnego oblicza, ma on w sobie sporo przyciągającej słuchacza energii. Macie podobne odczucia?  



4. Jonathan Davis - Basic Needs

Jeden z najbardziej charyzmatycznych wokalistów świata tym razem pokazał nam, czego  jest w stanie dokonać bez swoich kolegów z grupy Korn. Utwór Basic Needs jest dla mnie wielką niespodzianką. Połączenie mocnych brzmień z dźwiękowym powiewem orientu pozwoliło Amerykaninowi na zajęcie miejsca tuż za podium Złotej siódemki maja. Zwróćcie uwagę na mostek tego utworu - istne cudo.


Przeczytaj: Recenzja - Jonathan Davis "Black Labirynth"

3. Xavier Rudd - Honeymoon Bay

Zdecydowanie najciekawszy fragment wydanego zaledwie kilka dni temu nowego krążka Xaviera Rudda. Australijski artysta poprzez kompozycję Hooneymoon Bay udowodnił, że muzyka folkowa potrafi być fascynująca. Z tak sympatycznymi wibracjami w głośnikach śmiało można zawojować świat.



O wydawnictwie Xavier Rudd - Storm Boy pisałem tutaj.

2. Shawn Mendes feat. Julia Michaels - Like To Be You

Na taki duet czekałem bardzo długi czas. Szczerze mówiąc nie posądzałbym Shawna Mendesa i Julii Michaels, o to, że to właśnie oni spełnią moje oczekiwania odnośnie współpracy dwojga artystów.
Lakoniczny lecz pełen ciepła gitarowy klimat Like To Be You musiał doprowadzić wspomniany duet do pierwszej trójki majowego zestawienia. Wyśmienite uzupełnianie się głosów artystów usatysfakcjonowało mnie muzycznie w 100 %. Oby więcej takich kolaboracji.



1. Jess Glynne - I'll Be There
Solowy powrót Jess Glynne był powrotem w wielkim stylu. Mam nadzieję, że druga płyta rudowłosej Brytyjki, której premiera podobno jeszcze w tym roku, dorówna poziomem I Cry When i Laugh. Prorokując po dźwiękowym kształcie I'll Be There, jestem wyjątkowo dobrej myśli. Wokal Jess to czyste złoto, zasługuje więc na złoty medal.


Jeśli spodobał Ci się ten wpis, szukasz większej dawki niepowtarzalnych muzycznych inspiracji, bądź po prostu chcesz sprawić mi radość, serdecznie zapraszam Cię po odwiedzenia mojego profilu na Facebooku i zostawienia po sobie śladu. :)



DŹWIĘKI WNĘKI - STRONA GŁÓWNA

8 komentarzy:

MangoMania pisze...

Nie kojarzę tych artystów.

MartaFlak pisze...

Uwielbiam Jonathana Davisa! Super zestawienie, zdecydowanie jestem na tak :)

Caroline pisze...

Słucham różnych gatunków wiec tu też z pewnością znajdę coś dla siebie :)
Świetny post! :)

Po prostu MAMA pisze...

Miło było posłuchać tego zestawienia.

Ubierz swój tort pisze...

Kurczę, zasłuchałam się ostatnio w muzyce lat 80' i kompletnie nie dolatują do mnie żadne nowości.

Anonimowy pisze...

Nie znam nikogo z tej listy, więc chętnie posłucham ��

Patryk Wita pisze...

Wkręciłem się i na pewno będę słuchać częściej.

Galaktyka Muzyki pisze...

Dzięki za docenienie moich wyborów. Wiem, że być może w większości to nie artyści "z pierwszych stron gazet", ale warto dać im szansę. Pozdrawiam i dziękuję za komentarze. ;)