środa, 20 września 2017

Muzyczny alfabet - literka B - moje dźwiękowe propozycje

Na początku tego posta chciałbym zdecydowanie zaznaczyć, że cykl Muzyczny alfabet nie jest moim pomysłem.  http://muzyczna-lista.pl/  - to właśnie tam należy szukać jego źródeł. Pierwotny plan zakładał, że zainspirowany doskonałą ideą, stworzę jedynie autorskie zestawienie na literkę "A". Jednak ktoś logicznie myślący uświadomił mi, że kiedy już powiesz "A", musisz powiedzieć "B" (w tym konkretnym przypadku również "C", "D", "E" itd. :)) Zatem będę konsekwentnie brnął przez abecadło. :)


 Dziś przedstawiam Wam moje muzyczne inspiracje, których wspólnym mianownikiem jest literka "B".

Zespół: Beatsteaks

O zespole Beatsteaks na Dźwiękach Wnęki pisałem już wiele razy. Według mnie jest to jedna z najbardziej zgranych grup muzycznych, jakie nagrywają i koncertują w naszych czasach. Aby się nie powtarzać, wszystkich którzy jeszcze nie słyszeli o niemieckim bandzie odsyłam do moich wcześniejszych wpisów: Odczarowujemy niemiecką muzykę oraz recenzji płyty "Yours". Jako przykład rockowego geniuszu zespołu Beatsteaks umieszczam piosenkę Gentleman Of The Year - pozornie prostą, ale niesamowicie chwytliwą.


Wokalista: Chester Bennington

Jak widać, literka "B" skrywa w sobie wiele skarbów. Jednym z nich był głos wokalisty, który światu dał poznać się jako jeden z liderów Linkin Park. Dla wszystkich, którzy nadal uważają, że Chester potrafił śpiewać jedynie "popowe pioseneczki" przygotowałem prawdziwe zaskoczenie. Klasyk Highway To Hell w jego wykonaniu, przy akompaniamencie m. in. Slasha, powinien na zawsze zamknąć im usta.Spoczywaj w pokoju, Legendo.


Wokalistka: Katy B

Jeśli myśleliście, że wokalistką na "B" będzie Beyonce, to niestety muszę Was zawieść. Mój wybór padł na Katy B. Zdolna Brytyjka podczas trwania swojej kariery miała przyjemność współpracować, m. in. z takimi gwiazdami jak: Craig David, Major Lazer czy Tinie Tempah. Osobiście polecam jej debiutancki album z 2011, którego tytuł to On A Mission. Właśnie z tego mocno elektronicznego wydawnictwa pochodzi poniższe muzyczne dokonanie - do dziś bardzo lubię ten utwór.


Przebój: Michael Jackson Billie Jean

Muszę się przyznać, że długo nie doceniałem Króla Popu. Być może wzięło się to stąd, że nie pamiętam dobrze czasów, kiedy Michael święcił największe triumfy. Obecnie nadal wnikliwie nie zagłębiłem się jeszcze w obszerny dorobek zmarłego w 2009 artysty, jednak nie potrafię wyobrazić sobie muzyki bez kompozycji, jaką jest Billie Jean. 

 

Duet: Edyta Bartosiewicz & Krzysztof Krawczyk Trudno tak

Trudno tak - to określenie bardzo dobrze obrazuję fakt, że nie mogłem w swojej pamięci przywołać duetu, w którym ważną rolę odgrywałaby litera "B". W końcu postanowiłem umieścić tu przebój sprzed lat, który jak na polskie warunki jest całkiem OK. Nieodgadniona Edyta Bartosiewicz i jakby rapujący (nawiasem mówiąc, ciekawiej niż większość współczesnych polskich raperów, uważających się za wielkich artystów) Krzysztof Krawczyk. Pozwólcie zabrać się do roku 2004.


Album: Sheppard Bombs Away

Debiutancka płyta przesympatycznych Australijczyków, która przyniosła światu przebój Geronimo.Na wydawnictwie odnajdziemy kilka piosenek światowej klasy, dlatego zachęcam Was do zapoznania się z całym albumem Bombs Away. Muzycy łączący style indie, rock i pop to jedno z moich największych odkryć ostatnich lat.
Jako słuchacz z niecierpliwością czekam na drugi krążek grupy z kraju misiów koala. Zapowiada się fenomenalnie (posłuchajcie: We Belong czy Keep Me Crazy).



Muzyczny Klasyk: Rod Stewart Baby Jane

Roda Stewarta szanuję za niepowtarzalny, silny wokal. Baby Jane to dla mnie jeden z najlepszych utworów z jego repertuaru. Wyrazista melodia, charyzmatyczny głos, łatwo zapamiętywalny refren i jeszcze ta solówka na saksofonie. Prawdziwy klasyk.

4 komentarze:

Karolina Młynarska pisze...

Pierwszy raz słyszę ten niemiecki zespół, ale utwór, który zamieściłeś bardzo mi się spodobał, więc zapewne w wolnej chwili przesłucham więcej ich piosenek. Miło widzieć w poście Billie Jean, Chestera oraz Katy B. Bardzo udany wpis. :)

Nowy post na goodsoundsvibes.blogspot.com
Zapraszam!

Galaktyka Muzyki pisze...

Absolutnie polecam zapoznać się szerzej z piosenkami Beatsteaks (https://open.spotify.com/album/49gv3P0lcUjXHc0BJjI3OB - tutaj znajdziesz ich the best of). Dziękuję za miłe słowa i na pewno wpadnę z rewizytą :)
Pozdrawiam,
Olek/Dźwięki Wnęki

Scarlett pisze...

Mi z literą B zawsze kojarzą się Beyonce i BLack Eyed Peas :)

Zapraszam, nowy post na
http://scarlett95songs.blogspot.com/

Galaktyka Muzyki pisze...

O racja, Black Eyed Peas mieli kilka super utworów. Dzięki za przypomnienie mi o nich. :)