poniedziałek, 29 marca 2021

Złota Siódemka - powrót cyklu! (najlepsze piosenki stycznia)


Po dość długim czasie nieobecności na blogu cyklu Złota Siódemka, postanowiłem że jednak warto wskrzesić serię tych wpisów. Zanim się jednak spostrzegłem przez palce przeleciały mi niemal 3 miesiące 2021 roku. Czas zatem nadrobić zaległości. Zanim przyjrzę się najświeższym, marcowym propozycjom muzycznym, pragnę przedstawić Wam najciekawsze piosenki, które dotarły do moich głośników w styczniu i lutym. Mam nadzieję, że moje zestawienia przypadną Wam do gustu. :) 


ZŁOTA SIÓDEMKA - STYCZEŃ:


7. Paris Youth Foundation - The Back Seat 



6. Odette - Amends



5. Cat & Calmell - dramatic



4. Olivia Rodrigo - Drivers License



3. The O'Reillys and the Paddyhats - Joy of Life



Powyższy utwór miał swoją premierę pod koniec grudnia zeszłego roku, jednak już wtedy niejako zamknąłem swój muzyczny rok, dlatego z czystym sumieniem mogę umieścić go w podsumowaniu stycznia. A robię to z nieukrywaną przyjemnością. W czasach zanikającej muzyki z prawdziwymi instrumentami wysłuchanie udanego połączenia skrzypiec, gitary, akordeonu i fletu jest jak łyk wody na pustyni.


2. Winona Oak - Winter Rain



Niezwykle oryginalna propozycja Szwedki okraszona intrygującym teledyskiem zasłużyła na miejsce na podium w styczniu. Frapująca barwa głosu Winony za każdym razem wynosi nowy kawałek przynajmniej o poziom w górę. Tak też było w wypadku "Winter Rain".


1. sanah, Vito Bambino - Ale jazz!



Po ponad dwóch miesiącach od premiery, wspólny utwór sanah i Vito Bambino nie schodzi z anten rozgłośni radiowych. Mało tego, trzy tygodnie z rzędu to najczęściej grana piosenka w polskim eterze. Nie dziwi mnie to, bo tylko sanah w tym kraju jest w stanie tak doskonale połączyć melodyczność z dawnych lat z nowoczesnym tekstem.



A tutaj mam dla Was playlistę z wszystkimi zauważonymi przeze mnie piosenkami w styczniu.





O Złotej Siódemce lutego napiszę już jutro. Bądźcie czujni i zajrzyjcie na mojego Facebooka. Dzięki obserwacji nie ominie Was żadna ważna wiadomość w Galaktyce Muzyki. Pozdrawiam!


Brak komentarzy: