środa, 1 maja 2019

Złota Siódemka - kwiecień 2019 - najlepsze utwory miesiąca


Witajcie, kwiecień poczęstował nas różnorodną, pełną zaskoczeń pogodą. Nie inaczej było z muzyką w tym miesiącu. Wiele singlowych premier, częstujących nas rozmaitymi dźwiękowymi wariacjami rozbudziło mój muzyczny apetyt.  Przyznam szczerze, że pierwszy raz od jakiegoś czasu miałem sporą zagwozdkę w kwestii wyboru 7 najlepszych piosenek miesiąca.  Ostatecznie udało mi się jednak podjąć jedyną dobrą i sprawiedliwą decyzję. ;)   

Zapraszam Was do odsłuchu poniższych, kwietniowych propozycji. Mam nadzieję, że będą one dla was zaskakującym powiewem świeżości. 

7. Banners - Got It In You
W tym miesiącu rozpoczynamy od porządnego angielskiego grania reprezentowanego przez muzyka ukrywającego się pod pseudonimem Banners. Delikatna popowa-rockowa kompozycja Got It In You kawał rzetelnie wykonanej roboty, którą warto docenić.




6. DREAMERS - Insomniac
Cieszy mnie, że DREAMERS trzymają formę i nadal raczą nas kosmiczno-gitarowym brzmieniem. Już nie pierwszy raz ta grupa pojawia się w Galaktyce Muzyki. Patrząc na ich rozwój mam niemal pewność, że jeszcze kiedyś tu powróci.




5. Vampire Weekend - This Life
Rytm, zapamiętywalny riff i styl retro - tak można pokrótce scharakteryzować najnowszą propozycję od Vampire Weekend. Lubicie takie klimaty?



4. Christian Paul - Strong
Powoli rozkręcający się numer Strong rzutem na taśmę załapał się do kwietniowej Złotej Siódemki. Doskonały wokal opakowany w lekko płynące popowe dźwięki będzie idealnym towarzyszem do majówkowego chilloutu.




3. whoisFIYAH feat. MishCatt - Domino
Było spokojnie i relaksująco, pora więc na drugą stronę medalu. Taneczne Domino można by było określić jako dziedzica popularnego niegdyś przeboju Destination, w którego żyłach płynie latynoska krew. Takie połączenie sprawiło, że utwór uplasował się na moim kwietniowym podium.




2. Avicii feat. Aloe Blacc - SOS
Zawsze kiedy pośmiertnie publikuje się czyjąś niedokończoną piosenkę, mam mieszane uczucia. W przypadku SOS, jej zdecydowana większość powstała za życia Avicii'ego. I muszę przyznać, że akurat w tym wypadku przyjaciele artysty postarali się, aby ostateczny kształt kawałka nie odbiegał od najlepszym muzycznych pomysłów zmarłego w zeszłym roku DJ'a.




1. Tom Odell - Summer Day
Znany w Polsce przede wszystkim z hitu Another Love Tom Odell, tym razem postarał się nas zaskoczyć zdecydowanie bardziej słoneczną propozycją. Co ciekawe kompozycja Summer Day znalazła się na bardzo rzetelnie obsadzonej ścieżce dźwiękowej nowej wersji Doliny Muminków. Jestem pewien, że dzięki Tomowi białe fińskie stworki wywołają w widzach jeszcze więcej ciepłych skojarzeń.


Serdeczne dzięki, że dotrwaliście do końca wpisu. Jestem ciekaw, który z powyższych kawałków zrobił na Was największe wrażenie.  Koniecznie wpadnijcie na Facebooka Galaktyki Muzyki, gdzie przedstawiam w większym stopniu co mi w duszy gra.


Ostatni wpis na blogu: Relacja: eliminacje festiwalu Pol'and'rock (dawniej Przystanek Woodstock) we Wrocławiu - 06.04.2019 [WIDEO]


Brak komentarzy: