wtorek, 28 listopada 2017

Trzy szybkie # 04

To już czwarty raz, gdy prezentuję Wam "Trzy szybkie". W cyklu tym staram się ukazywać różne oblicza dobrej muzyki. Dziś roztoczą się przed Wami niemal wszystkie kolory tęczy. Zresztą nie może być inaczej, kiedy jeden z utworów to kameleon. :)

1. Lily & Madeleine "Hotel Pool"

O dwóch doskonałych  siostrach z Indianapolis pisałem już w cyklu "Polecajki" (link). Teraz zatem pozostaje mi tylko stwierdzić, że podtrzymuje wszystkie zawarte we wspomnianym wpisie opinie. Muzyka Lily & Madeleine to kraina mlekiem i miodem płynąca, obfitująca w dziesiątki pięknych dźwięków. Dziś wybrałem dla Was jeden z moich ulubionych utworów z ostatniej płyty wokalistek wydanej w 2016 roku.

 

2. PNAU  "Chameleon"
Australia jest wyjątkowa pod wieloma względami. Zwierzęta, krajobrazy, ale także, a może przede muzyka tworzona przez artystów z tego kraju wydaje się być nietuzinkowa. Muzycy z państwa kangurów niemal zawsze pozytywnie zaskakują, jeśli chodzi o elektroniczno-taneczne wibracje. Tak jest również w przypadku propozycji PNAU, pt. Chameleon.



3. Hunter "Labirynt Fauna"
I na koniec bardziej mroczne klimaty. Labirynt Fauna to piosenka, dzięki której zacząłem doceniać polskie teksty i trud wkładany w proces twórczy przez rodzimych artystów. Nie ulega wątpliwości, że dużo łatwiej kreuje się wersy w języku angielskich, dlatego jeśli dany utwór polskiego wokalisty, wokalistki czy zespołu ma sensownie napisaną warstwę tekstową, jak najbardziej należy to docenić.



Poprzedni wpis na blogu: http://dzwiekiwneki.blogspot.com/2017/11/muzyczny-alfabet-litera-d-moje.html

Poprzedni wpis z cyklu "Trzy szybkie": http://dzwiekiwneki.blogspot.com/2017/11/trzy-szybkie-03.html

Na koniec tradycyjnie zachęcam do polubienia Dźwięków Wnęki na Facebooku. Dzięki temu nie ominą Cię muzyczne nowości i dźwiękowe inspiracje, a na mojej twarzy pojawi się uśmiech. :)

DŹWIĘKI WNĘKI - STRONA GŁÓWNA

Brak komentarzy: