czwartek, 19 października 2017

Nowy cykl - "Trzy szybkie"

Witajcie! Wieczorową porą postanowiłem wcielić w życie egzystencję nowego cyklu pt. "Trzy szybkie". Jak sama nazwa wskazuje, we wpisach sygnowanych tym szyldem prezentować będę 3 utwory, które warte są (moim zdaniem) polecenia. Postaram się, aby repertuar za każdym razem był jak najbardziej zróżnicowany, dzięki czemu, mam wielką nadzieję, każdy znajdzie tu coś dla siebie.

Trzy szybkie #01 czas zacząć:

1. Pierwsza propozycja to kompozycja od brytyjskiego muzyka i aktywisty, którego utwory utrzymane są zazwyczaj w konwencji folkowych protest songów. Billy Bragg i jego głos kupują mnie w 100 %. Jeśli lubicie Boba Dylana czy Bruce'a Springsteena, powinien spodobać Wam się także Billy.

 

2.Polski rap to dla mnie temat niemal obcy. I czasem (np. gdy z ciekawości nastawię sobie piosenkę popularnego obecnie rapera Quebonafide i wsłucham się w tekst) jest mi z tym niezwykle dobrze. Jeśli chodzi o rymowane rodzime teksty, zdarza mi się puścić sobie w zasadzie jedynie dwa podmioty. Jednym z nich jest wrocławski twórca L.U.C (mistrz słowa i pomysłowości), drugim legendarny zespół z Warszawy - Fenomen. Chłopaki być może nie dysponowali bezbłędną techniką, ale za to ich numery najczęściej były majstersztykiem jeśli chodzi o prawdziwość. Wielkie ukłony należą się im także za pierwszorzędne podkłady.


3. Przyznam się szczerze, że nie słucham często muzyki klasycznej, jednak kiedy po nią sięgam zazwyczaj jest to Czajkowski, a dokładniej fragmenty Dziadka do orzechów bądź Jeziora łabędziego. Poniżej przykład geniuszu rosyjskiego kompozytora.

2 komentarze:

Karolina Młynarska pisze...

Fajny pomysł na wpis, no i tytuł chwytliwy. :)
Z tej trójki najbardziej przemawia do mnie Czajkowski. Kiedy najdzie mnie na muzykę klasyczną, zazwyczaj słucham jego utworów. Był mistrzem w swoim fachu, zdecydowanie.
Nowy wpis na goodsoundsvibes.blogspot.com
Pozdrawiam. :)

Galaktyka Muzyki pisze...

Dzięki za miłe słowa. :) Tak jak piszesz, Czajkowski był mistrzem. Jeśli ktoś sądzi, że muzyka klasyczna to "nuda", powinien posłuchać fragmentów jego dzieł.
Pozdrawiam serdecznie,
Olek/Dźwięki Wnęki