środa, 27 września 2017

Recenzja: The Killers "Wonderful wonderful" (deluxe edition)

Zespół The Killers zawsze kojarzyć mi się będzie z wybitną piosenką Human. Prawdę mówiąc jest to jedyny utwór wspomnianej formacji, który przemierzając muzyczną przestrzeń dotarł do mnie, zajmując wygodne miejsce w mojej głowie, jednocześnie cierpliwie czekając aż moje myśli po raz kolejny skierują się w jego stronę.

Pamiętam, że gdzieś, kiedyś usiłowałem poznać więcej dźwiękowych zagrywek serwowanych nam przez "Zabójców", jednak wspomniana próba nie zakończyła się sukcesem. Może to i dobrze, bo dzięki takiemu stanowi rzeczy mogłem podejść do najnowszego dzieła Amerykanów bez ukierunkowanych oczekiwań, rozpościerając przed nimi czystą kartkę, którą mieli okazję zapisać w swój własny, niepowtarzalny sposób. Efekty tego procesu odnajdziecie poniżej. :)

Wielki plus należy się czwórce z Las Vegas za niezwykle interesujące rozpoczęcie Wonderful, wonderful. Nie ukrywajmy, początek albumu jest fragmentem, który najlepiej może przykuć uwagę słuchacza, zachęcając go do kontynuowania poznawania nowego materiału. Tak jest w tym wypadku. Tytułowa kompozycja wita nas bowiem odgłosem podobnym do trąb inaugurujących dawne turnieje rycerskie. Powolnie rozkręcająca się konstrukcja dźwiękowa pierwszej piosenki robi bardzo dobre wrażenie. Całości przyświeca aura tajemniczości i niepewności, która powoduje, że mamy wrażenia porównywalne z odkrywaniem pilnie strzeżonej tajemnicy. Obiecujący początek pozwala mieć nadzieję, że na nowa płyta Amerykanów to prawdziwie oryginalny muzyczny wojaż (istotnie tak jest).

Wonderful, Wonderful w Spotify

W tym miejscu mam dla Was małą radę - nie zniechęcajcie się jeśli najnowsze wydawnictwo The Killers od razu nie przypadnie Wam  do gustu. Uwierzcie mi, z każdym kolejnym przesłuchaniem będzie ono nabierać kolejnych barw, by na końcu stworzyć piękną tęczę z kolorowych nut, błyszczącą na tle szarej konkurencji.

Krążek Wonderful, wonderful wydaje się być ciekawie przemyślaną mieszanką stylów wielu artystów, którzy zapisali swoją kartę w historii światowej muzyki. Z pewnością każdy z nas może wyłuskać brzmienie, którym The Killers ocierają się o konkretne zespoły czy piosenkarzy. Ja odnalazłem na wspomnianym krążku cechy charakterystyczne dla przynajmniej kilku podmiotów, łączących się ze światem muzyki. [Czytelny, ale charakterny wokal podobny do głosu Bono z U2, tę swoiście hermetyczną elektronikę łączoną z Depeche Mode,  siłę i przebojowość grupy Van Halen oraz lekko "pływające" melodie rodem z piosenek Coldplay.]



Oczywiście The Killers to The Killers i nie należy oskarżać ich o kradzież koncepcji na wykonywanie muzyki, wymienione przeze mnie podobieństwa nasuwają się jednak automatycznie.

Z nowego wydawnictwa "Zabójców" satysfakcję garściami czerpać będą nie tylko miłośnicy rocka. Dzięki klarownym syntezatorom uśmiech pojawi się także na twarzach osób lubiących nieco bardziej taneczne kawałki. Ukłonem w ich stronę są również, zawarte na wersji deluxe płyty, 2 remiksy piosenki The Man. Wydaje się, że dla zachowania przeciwwagi na wydawnictwie pojawiły się także znacznie spokojniejsze dźwięki, które osobom nie przepadającym za szybkimi rytmami pozwolą złapać oddech i oddać się upragnionym przemyśleniom.

Najlepsze utwory: Zdecydowanie Wonderful Wonderful, o którym już wspomniałem. Najwyższą muzyczną jakość odnajdziemy także w piosenkach The Man, Rut oraz The Calling.




Rut w Spotify

The Calling w Spotify

Podsumowując: Jeśli czekaliście na solidny alternatywny rockowy album, niepozbawiony syntezatorów, oto jest. Wonderful Wonderful to zbiór bardzo różnorodnych piosenek, które jednak trzymają wyznaczony, wysoki poziom. Początkowo myślałem, że wydawnictwo nie zdoła przekonać mnie do siebie, jednak po kilku odsłuchach zrobiło to w 100%. Miło wiedzieć, że od czasu piosenki Human, panowie z Las Vegas wykonali kawał solidnej roboty.

Osobiście polecam wersję podstawową płyty (deluxe zawiera jedynie jedną dodatkową piosenkę premierową oraz 2 remiksy, a więc stosunkowo niewiele więcej niż podstawa).

Ocena końcowa: 4/5


DŹWIĘKI WNĘKI - STRONA GŁÓWNA



Brak komentarzy: